Królestwo Jerozolimy

Aktualności: Forum SMF zostało uruchomione!
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Pokaż wiadomości

* Wiadomości | Pokaż wątki | Pokaż załączniki

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - Maurycy Orański

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 78
31
Pałac Królewski / Odp: Cytadela Dawida
« dnia: 25 Maj 2022, 09:13:29 »
Więcej uwag nie mam.

32
Pałac Królewski / Odp: Cytadela Dawida
« dnia: 24 Maj 2022, 08:16:06 »
Proponuję wyłączyć z uzyskiwania agreementu głowę państwa lub ministra właściwego do spraw zagranicznych. Tak wysoki funkcjonariusz raczej zawsze powinien być na tyle kompetentny aby uzyskać akceptację,

33
Rynek / Odp: Wizyta dyplomatyczna L.Dalkowskiego
« dnia: 23 Maj 2022, 11:39:25 »
Jestem gotów przejąć rolę męża zaufania.

34
Rynek / Odp: Wizyta dyplomatyczna L.Dalkowskiego
« dnia: 22 Maj 2022, 07:36:56 »
Moja propozycja zawarcia traktatu więc jest nadal aktualna. Chętnie nawiążemy stosunki dyplomatyczne z Królestwem Jerozolimy.
Cieszę się. Zapraszam do złożenia wizyty w cytadeli Dawida

35
Rynek / Odp: Wizyta dyplomatyczna L.Dalkowskiego
« dnia: 19 Maj 2022, 17:58:48 »
Bizancjum de facto już nie ma. Zostało królestwo Jerozolimy którym zarządzam ja

36
Rynek / Odp: Laudetur Iesus Christus
« dnia: 18 Maj 2022, 10:59:40 »
Witam serdecznie i również zapraszam do Jerozolimy lub w moje prywatne włości do Antiochii

37
Rynek / Odp: Zaproszenie na koronację królewską
« dnia: 14 Maj 2022, 08:00:26 »
To mikronacja, symulacja (jedna z wielu istnieje też np.Polska z XVII wieku, Austro-Węgry, II Rzesza czy wiele zmyślonych państw, głównie współczesnych) państwa oparta o forum. Obecnie odeszliśmy od klimatu Bizancjum jako że bazyleus przestał być aktywnym a nam obu pozostałym milsza Ziemia Święta i kucjaty

38
Pałac Królewski / Odp: Cytadela Dawida
« dnia: 04 Maj 2022, 20:37:48 »
Po ostatecznym podziale ziemi ustalono likwidację dawnych państw krzyżowych, ale ich urzędnicy dożywotnio utrzymywali swoje tytuły, a baliwowie zostali namiestnikami w domenach królewskich.
Dodatkowo utworzono radę złożoną ze wszystkich urzędników jerozolimskich oraz wicehrabiów jako stałych przedstawicieli północnych części królestwa przy władcy.

39
Domena Koronna / Odp: Jaffa
« dnia: 04 Maj 2022, 20:28:56 »
Po okresie przybliżania się do brzegów Egiptu wyprawa skręciła na zachód co uspokoiło część załóg. Niektórzy jednak nadal wierzyli w złe intencje dowództwa. Jeden z marynarzy rzucił się nawet na oficera z nożem ale młody adelborst sprawnie rozbroił marynarza a następnie kazał go zamknąć.

40
Domena Królewska / Miasto Antiochia
« dnia: 04 Maj 2022, 14:30:10 »
Została założona około 300 roku p.n.e przez Seleukosa I Nikatora, jednego z wodzów Aleksandra Macedońskiego, który nazwał ją na cześć swego ojca Antiocha.
Architekt Ksenariusz wybrał miejsce dla założenia miasta na brzegu rzeki Orontes, zaraz za jej przełomem przez łączące się nieopodal pasma Libanu i Antylibanu, na żyznej równinie u stóp góry Silpius, na skrzyżowaniu szlaków handlowych z północy na południe i ze wschodu na zachód.
Seleukos osiedlił w Antiochii swoich macedońskich żołnierzy oraz grupę Żydów z Palestyny, którym zagwarantował równouprawnienie z Grekami.
Antiochia została stolicą państwa Seleucydów i niemal od razu stała się ośrodkiem handlu.
W 64 p.n.e. Antiochia została zajęta przez wojska rzymskie pod wodzą Pompejusza i stała się stolicą rzymskiej prowincji Syrii. Antiochię obdarzono wówczas szerokim samorządem. Pod rządami Rzymu miasto rozkwitło i stało się największą metropolią Syrii, jej militarną, gospodarczą i kulturalną stolicą.
Miasto rozbudowało się odpowiednio do swej rangi – powstały wielkie świątynie, forum, teatr, amfiteatr, biblioteka, łaźnie, akwedukty i inne budowle użytku publicznego. Dwie główne ulice miasta, krzyżujące się pod kątem prostym, zostały ozdobione posągami i kolumnadami. Zbudowano pięć mostów przez Orontes, z których do dziś ostał się jeden. Dobrobytowi miasta nie zaszkodziły dwa katastrofalne trzęsienia ziemi w połowie I wieku ani następne w 115, podczas którego o mało nie zginął cesarz Trajan. Podczas wojen partyjskich pod koniec swego panowania uczynił on Antiochię główną bazą wypadową rzymskich wojsk. W czasach bizantyjskich powstał pałac cesarski i hipodrom.
Ogromne miasto stało się kosmopolityczne, choć zawsze dominowali w nim Grecy. W Antiochii krzyżowały się wpływy najeźdźczych kultur rzymskiej i greckiej (hellenistycznej), miejscowej kultury syryjskiej (aramejskiej) i infiltrującej ze wschodu kultury perskiej. W wyniku ożywionych kontaktów handlowych w mieście pojawiali się goście nawet z Indii i Chin. W ślad za pieniędzmi do miasta ściągali również uczeni.
W Antiochii współistniały różne religie pogańskie. Była także znacząca wspólnota żydowska, choć nie tak stara i liczna jak w Aleksandrii.
Antiochia Syryjska stała się drugim chronologicznie po Jerozolimie ośrodkiem chrześcijaństwa, jeszcze w czasach biblijnych – po ukamienowaniu świętego Szczepana diakona i rozproszeniu się Kościoła jerozolimskiego. Przekazują to Dzieje Apostolskie:
Cytuj
Ci, których rozproszyło prześladowanie, jakie wybuchło z powodu Szczepana, dotarli aż do Fenicji, na Cypr i do Antiochii, głosząc słowo samym tylko Żydom. Niektórzy z nich pochodzili z Cypru i z Cyreny. Oni to po przybyciu do Antiochii przemawiali też do Greków i opowiadali Dobrą Nowinę o Panu Jezusie. A ręka Pańska była z nimi, bo wielka liczba uwierzyła i nawróciła się do Pana. Wieść o tym doszła do uszu Kościoła w Jerozolimie. Wysłano do Antiochii Barnabę. Gdy on przybył i zobaczył działanie łaski Bożej, ucieszył się i zachęcał wszystkich, aby całym sercem wytrwali przy Panu; był bowiem człowiekiem dobrym i pełnym Ducha Świętego i wiary. Pozyskano wtedy wielką liczbędla Pana. Udał się też do Tarsu, aby odszukać Szawła. A kiedy znalazł, przyprowadził do Antiochii i przez cały rok pracowali razem w Kościele, nauczając wielką rzeszę ludzi. W Antiochii też po raz pierwszy nazwano uczniów chrześcijanami. W tym czasie właśnie przybyli z Jerozolimy do Antiochii prorocy. Jeden z nich, imieniem Agabos, przepowiedział z natchnienia Ducha, że na całej ziemi nastanie wielki głód. Nastał on za Klaudiusza. (Dz 11, 19-28)
Około roku 50 miasto było punktem wyjścia dla podróży misyjnych świętego Pawła Apostoła. Jednym z pierwszych biskupów był Ignacy Antiocheński
Chrystianizacja Antiochii nabrała tempa szczególnie w III w. – tak że pod koniec tego stulecia chrześcijanie stanowili w mieście grupę równie dużą co wyznawcy innych religii. Miasto stało się jednym z ważniejszych ośrodków greckiego chrześcijaństwa.
W III w. Antiochia ofiarowała rozwijającej się teologii chrześcijańskiej zaplecze intelektualne i kulturowe porównywalne do tego, jakim była stolica Egiptu Aleksandria. Antiochia kultywowała bardziej tradycję filozoficzną Arystotelesa, dominujący wpływ miał również judaizm rabiniczny. Aleksandria zaś była bardziej zwrócona ku platonizmowi oraz judaizmowi hellenistycznemu. Ta różnica mocno zaznaczyła się w sposobie uprawiania teologii w obydwu ośrodkach. Antiocheńska tradycja teologiczna, nazwana w historii teologii szkołą antiocheńską, nie była związana z jedną instytucją, ukształtowały ją poglądy poszczególnych teologów i grup ich uczniów. Początki są wiązane z Lucjanem (zm. 312). Nie jest pewne czy był on pod wpływem nieco starszego od niego Pawła z Samosaty. Ten ostatni poprzez zbytnie kładzenie nacisku na ludzką naturę Chrystusa naraził się na oskarżenie o odmawianie Mu godności Synostwa Bożego i propagowanie tzw. dynamicznego Monarchianizmu czyli doktryny, która twierdziła, że Jezus otrzymał moc Bożą (gr. dynamis) w czasie chrztu w Jordanie. Zupełnie odmienną postawę miał Eustacjusz, który bardzo ostro krytykował Arianizm. Kolejną, odmienną światopoglądowo postacią, był Diodor z Tarsu. Jego uczniami byli Jan Chryzostom i Teodor z Mopsuestii. Tego ostatniego zaś uczniem był Nestoriusz, późniejszy patriarcha Konstantynopola w latach 428-431, autor potępionej przez Sobór efeski doktryny o rozdzieleniu dwóch natur w Chrystusie. Pod wpływem tradycji antiocheńskiej był także obrońca Nestoriusza, Teodoret z Cyru.
W miarę rozwoju hierarchii kościelnej biskupi Antiochii szybko stali się metropolitami, a następnie patriarchami, rządzącymi kościołem całej Azji Mniejszej. W Soborze nicejskim I (325 r.) uczestniczyło dwudziestu dwóch biskupów z patriarchatu antiocheńskiego.
Mimo tego iż miasto stało się jednym z centrów chrześcijaństwa starożytnego, jeszcze w połowie IV w., jak wskazują pisma Libaniusza, Antiochia była także jednym z centrum pogańskiej opozycji wobec chrześcijaństwa. Są świadectwa, że pogaństwo, wraz z kultem trwało jeszcze w VI wieku. Niemniej, w czasie restauracji pogaństwa za Juliana Apostaty, ucznia Libaniusza, chrześcijańska Antiochia odnosiła się do cesarza w obelżywy sposób, co skłoniło go do napisania dzieła pod tytułem Misopogon, zaś u schyłku starożytności miasto znane było jako Teopolis (Theopolis), czyli „Miasto Boga”,
Z Antiochii pochodził i w niej przez szereg lat działał Jan Chryzostom (ur. 347). Zachowały się jego mowy do ludu antiocheńskiego. W jego kazaniach często przejawia się motyw niekorzystnego wpływu moralności pogańskiej na wiernych Antiochii. Zwracał uwagę na wyścigi konne, widowiska cyrkowe i teatralne. Tym ostatnim za jego czasów bardzo daleko było do teatru Sofoklesa. Aktorzy często odgrywali prowokujące sceny miłosne, dlatego Jan określał je jako prawdziwą szkołę nierządu.
Do IV wieku w mieście dochodziło do sporów chrześcijańsko-żydowskich, przeradzających się nawet w zamieszki.
Według Józefa Flawiusza Antiochia stała się trzecim co do wielkości miastem imperium rzymskiego. Strabon pisał, że była niewiele mniejsza od Aleksandrii.
Po podziale cesarstwa rzymskiego w 395 roku Antiochia znalazła się we wschodniej części imperium.
W 525 miasto ucierpiało od wielkiego pożaru, a w 526 zostało zrujnowane przez wielkie trzęsienie ziemi (ponownie w 528), jednak od razu odbudowano zniszczone dzielnice. W 540 na krótko zdobyli je i całkowicie zburzyli Persowie. Miasto odbudował cesarz Justynian I Wielki, ale już jako znacznie mniejsze. Persowie ponownie zdobyli Antiochię w 611.
Armia Bizancjum miasto ponownie odzyskała, by w 637 utracić je na rzecz Arabów. Od tego czasu zaczął się upadek miasta, które na trwale zostało odcięte granicami od dotychczasowych szlaków handlowych i spadło do roli ośrodka regionalnego. Jej rolę jako głównego ośrodka Syrii przejął Damaszek, a w północnej Syrii coraz większą rolę odgrywało Aleppo. Niemniej, Antiochia pozostawała jednym z głównych miast drugiego, wewnętrznego pasa fortec granicznych, zwanego Al-ʿAwāṣim. Za panowania Hamdanidy Sajf ad-Dauli Antiochia podniosła bunt i, przez pewien czas, utrzymywała niezależność. W 969 bizantyjski cesarz Nicefor Fokas odbił Antiochię, lecz miasto nie odzyskało już dawnego znaczenia. W 971 roku Antiochię próbowali zdobyć Fatymidzi. Niemniej, Antiochia stała się stolicą katepanatu i podlegały jej wszystkie okoliczne temy.
Po krótkotrwałym panowaniu Ormianina Filareta, w 1085 Antiochię zdobyli podstępem Turcy Seldżuccy. od których odzyskali je krzyżowcy pod wodzą cesarza Jana I który nadał miasto Zakonowi Krzyżackiemu, a następnie uczynił stolicą księstwa którego władca niezbyt interesował się poddanymi więc najsilniejszym w mieści żywiołem łacińskim są Niemcy.

41
Haute Cour / Odp: Narada
« dnia: 04 Maj 2022, 13:46:53 »
Moja propozycja: W Akkce dokupić fortecę tak z 300-400 kamienic, ewentualnie jakieś karczmy i zajazdy,  a dookoła wsie z 20-30 chatami+chatą zarządcy+młynem karczmą i ewentualnie folwarkiem z minimum 10 łanami pola.

42
Domena Koronna / Odp: Jaffa
« dnia: 03 Maj 2022, 15:55:05 »
Dowódca wyprawy nie ufając Grekom wybrał nieco dłuższą trasę bliżej brzegów Egiptu na co wielu marynarzy się zdziwiło i tym sposobem powstały różne pogłoski, w tym takie że oficerowie chcą sprzedać ładunek a może i załogę muzułmanom Komodor domyślał się co się dzieje i kazał płynąć eskorcie bliżej handlowców tak aby mogła w każdej chwili interweniować. W pierwszy dzień jeszcze nic się nie stało.

43
Zakon Templariuszy / Odp: Dochód zakonu (tylko dla zakonu)
« dnia: 03 Maj 2022, 14:39:56 »
Utrzymanie 1300 obecnych rycerzy wyniesie 10 400 bezantów.

44
Haute Cour / Odp: Narada
« dnia: 02 Maj 2022, 21:57:25 »
Dział Templariuszy chyba wyczyściłem.

45
Domena Koronna / Odp: Jaffa
« dnia: 02 Maj 2022, 20:33:45 »
Wobec braku zamówień z innych części mikroświata królewskie statki wróciły do Jaffy. Niepewność co do trasy wyprawy opóźniła działania o jeden dzień. W Jaffie czekali już agenci handlowi władcy którzy zakupili ładunek kadzideł, jedwabiu i kości słoniowej. Pośpiesznie załadowano wszystko na statki i wyruszono w powrotną drogę.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 78
BloQcs design by Bloc
SMF 2.0.6 | SMF © 2013, Simple Machines
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
szkolamagii e-division msppolska simtractor grzybektybetanski