Królestwo Jerozolimy

Aktualności: Forum SMF zostało uruchomione!
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Autor Wątek: Kazania o duchowości Zakonu  (Przeczytany 819 razy)

Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Kazania o duchowości Zakonu
« dnia: 09 Maj 2021, 21:22:15 »
Inspirowany cyklem kazań abp. Tadeusza Piccolominiego, o. Gagik Bagratuni rozpoczął cykl homiletyczny poświęcony duchowości Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona. W V Niedzielę po Wielkanocy odprawił mszę świętą w Świątyni Pańskiej na Wzgórzu Świątynnym w Jerozolimie.

Dominica V Post Pascha

Vocem  iucunditátis annuntiáte, et audiátur, allelúia: annuntiáte usque ad extrémum terræ: liberávit Dóminus pópulum suum, allelúia, allelúia.
Iubiláte Deo, omnis terra, psalmum dícite nómini eius: date glóriam laudi eius.
Vocem iucunditátis annuntiáte, et audiátur, allelúia: annuntiáte usque ad extrémum terræ: liberávit Dóminus pópulum suum, allelúia, allelúia.


Cytuj
Umiłowani bracia!

  Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Jak niebo góruje nad ziemią, tak to, co duchowe, nad tym, co ziemskie. Litera zabija, a Duch ożywia (2 Kor 3,6). Serce każdej prawdziwej chrześcijańskiej wspólnoty stanowi nie litera jej statutów ani ludzie ją tworzący, ale jej duchowość. Nie inaczej jest z zakonami, w tym również naszym. O ile jednak członkowie Zakonu i jego przepisy są powszechnie znane, o tyle jego duchowość nie jest obecna w świadomości ogółu; można by wręcz sądzić, iż nie istnieje. Tak nie jest, a rozpoczynający się cykl kazań ma ją przybliżyć rycerzom i ojcom Zakonu, jak również wszystkim jego sympatykom.

 Pierwsze z nich rozpocznę tu, gdzie się zebraliśmy: w Świątyni. Podstawowym powołaniem każdego człowieka jest uwielbianie Boga, zaś miejscem do tego przeznaczonym - świątynia. Jest nią jednak nie tylko budynek taki jak ten, w którym sprawuje się Najświętszą Ofiarę. "On zaś mówił o świątyni swego ciała" - mówi o Panu Naszym św. Jan (J 2,21). Zaś św. Paweł pisząc do Koryntian dodaje: "Czyż nie wiecie, że jesteście świątynią Boga i że Duch Boży mieszka w was?" (1 Kor 3,16). Świątynią jest każde miejsce, gdzie wielbi się Boga i gdzie On przebywa. W Ciele Chrystusowym przebywa jako wcielony Bóg. W nas przebywa Duch Święty, którego otrzymaliśmy w sakramentach.

 Skoro każdy z nas jest świątynią, każdy też powinien wewnętrznie oddawać cześć Bogu. Nie tylko w modlitwie, która winna być nieustanna (1 Tes 5,17) i wypełniać całe nasze życie, ale we wszystkich naszych czynnościach. "Chociaż tedy jecie, choć pijecie, choć co innego czynicie, wszystko ku chwale Bożéj czyńcie" (1 Kor 10,31). Każdy nasz czyn musi mieć za ostateczny cel uwielbienie naszego Stwórcy i Zbawiciela.

 Dlaczego zatem czynimy często co innego? Otóż świątynię Boga opanował wróg, a jest nim grzech. Zdradziecko wpuszczony do duszy, obraca ją w przybytek chciwości, rozpusty lub kultu samego siebie - pychy. Świątynia popada w ruinę, a składane w niej ofiary nie są przyjmowane przez Jedynego. "Ty się bowiem nie radujesz ofiarą i nie chcesz całopaleń, choćbym je dawał" (Ps 51,16).

 "Pan swym ołtarzem pogardził,
pozbawił czci świątynię,
wydał w ręce nieprzyjaciół
mury jej warowni.
Podnieśli krzyk w domu Pańskim
jak w dzień uroczysty" (Lm 2,7).

 "Jeżeli ktoś zniszczy świątynię Boga, tego zniszczy Bóg. Świątynia Boga jest święta, a wy nią jesteście" (1 Kor 3,17).

 Do boju, rycerze Chrystusa! Jak wyzwoliliście tą świątynię z rąk niewiernych, tak wyzwólcie świątynię Boga z niewierności. Jak tą oczyściliście z bluźnierców, tak wyzwólcie tą, którą jesteście ze wszystkiego, co się sprzeciwia waszemu prawowitemu Panu. Jak własną krwią obmyliście tą skałę, na której nasz ojciec Abraham złożył ofiarę, tak Krwią Chrystusa obmyjcie wasze dusze, by składać w nich ofiary miłe Bogu. Jak ani jednego domu Jerozolimy nie zostawiliście w ręku wroga, tak nie zostawcie mu ni cząstki samych siebie. Obleczcie się w Bożą zbroję, biodra wasze przepaszcie prawdą, załóżcie pancerz sprawiedliwości, obuwie gotowości Ewangelii i hełm zbawienia; weźcie miecz Ducha - Słowo Boże oraz tarczę wiary. Nie toczymy bowiem walki przeciw krwi i ciału, lecz przeciw Zwierzchnościom, przeciw Władzom, przeciw rządcom świata tych ciemności, przeciw duchowym pierwiastkom zła na wyżynach niebieskich (por Ef 6,11 - 17).

 Panie Jezu Chryste, Zwycięzco Szatana i śmierci, okaż świątyni, którą jesteśmy, łaskę w Twej dobroci, odbuduj mury naszych dusz! Wtedy będą Ci się podobać ofiary zgodne z Prawem, dary i całopalenia, wtedy będą składać cielce na Twoim ołtarzu. Amen.

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Maj 2021, 16:28:54 »
Dominica post Ascensionem

Exáudi, Dómine, vocem meam, qua clamávi ad te, allelúia: tibi dixit cor meum, quæsívi vultum tuum, vultum tuum, Dómine, requíram: ne avértas fáciem tuam a me, allelúia, allelúia.
Dóminus illuminátio mea et salus mea: quem timébo?
Exáudi, Dómine, vocem meam, qua clamávi ad te, allelúia: tibi dixit cor meum, quæsívi vultum tuum, vultum tuum, Dómine, requíram: ne avértas fáciem tuam a me, allelúia, allelúia.


Cytuj
Umiłowani bracia!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Wstępując do Zakonu wyrzekamy się siebie i przestajemy służyć samym sobie. Stajemy się rycerzami Chrystusa i Świątyni. Służymy Odkupicielowi nie tylko w swojej duszy, ale i również w bliźnich. Troszcząc się o nich, troszczymy się o samego Zbawcę, jak powiada On Sam w Ewangelii wg. św. Mateusza - "Pókiście uczynili jednemu z tych braciéj mojéj najmniejszych, mnieście uczynili" (Mt 25,40). Dlatego też troska o wszystkich potrzebujących naszej pomocy stanowi jedno z najważniejszych zadań Zakonu. Broniąc pielgrzymów przed atakami Saracenów, bronimy Syna Bożego od Jego prześladowców. Karmiąc głodnych i pojąc spragnionych karmimy i poimy Go, mówiącego Pragnę (J 19, 28). Lecząc chorych, leczymy Go, ciężko poranionego i umęczonego. Przygarniając tułaczy, przygarniamy Go, który nie ma, gdzie skłonić głowy.

 Nie tylko o ciała bliźnich, ale również o ich dusze się troszczymy. Wyzwalając ich spod prześladowań niewiernych, dajemy im możliwość czczenia Najwyższego bez lęku, zaś tym, którzy nie są chrześcijanami, dajemy sposobność do nawrócenia. Ochrzczonym zaś pomagamy oczyścić dusze, zwalczając herezje i spowiadając. Niesiemy Słowo Boże na dalekie ziemie, aby oświecić tych, którzy w mroku i cieniu śmierci mieszkają. Oto jest misja, do wypełniania której zostaliśmy powołani.

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



Hugo de Payns

  • Mistrz Zakonu Templariuszy
  • Logothetes
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 2514
  • Renoma +26/-0
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Maj 2021, 23:42:21 »
Bóg zapłać Ojcze, często nam przypominam o tym co dzisiaj napisałeś
Wielki Mistrz Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona


Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Maj 2021, 22:47:56 »
Dominica Sanctissimæ Trinitatis

Benedícta sit sancta Trínitas  atque indivísa Unitas: confitébimur ei, quia fecit nobíscum misericórdiam suam.
Dómine, Dóminus noster, quam admirábile est nomen tuum in univérsa terra!
Benedícta sit sancta Trínitas atque indivísa Unitas: confitébimur ei, quia fecit nobíscum misericórdiam suam.


Cytuj
Umiłowani bracia!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Dotąd mówiłem o świątyni, którą my jesteśmy. Teraz przejdę do świątyni nieskończenie ważniejszej: do świątyni Ciała Chrystusowego. "Ale on mówił o świątyni ciała swego" powiada św. Jan (J 2,21). On sam jest świątynią, a zarazem kapłanem, ofiarą i tym, komu ofiara jest składana. Ofiara ta uobecniająca się w Najświętszej Ofierze Mszy Świętej jest składana w świątyni Mistycznego Ciała Chrystusa, którym jest Kościół. On jest zarazem Jego Oblubienicą zgodnie ze słowami Pisma: Przetóż opuści człowiek ojca swego i matkę, a przyłączy się do żony swéj, i będą dwoje w jednem ciele (Rdz 2,24).
 Tego Ciała i Tej Oblubienicy, której dziećmi jesteśmy, winniśmy bronić. A jak można jej bronić? To proste: broniąc wiary przed atakami, których znaleźć można pełno i w mikronacjach. Jej winniśmy służyć, co czynimy, działając na chwałę Bożą. Nie dla własnej bowiem działamy, ale Jego imienia.

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Czerwiec 2021, 21:29:52 »
Dominica III Post Pentecosten

Réspice in me et miserére mei, Dómine: quóniam únicus et pauper sum ego: vide humilitátem meam et labórem meum: et dimítte ómnia peccáta mea, Deus meus.
Ad te, Dómine, levávi ánimam meam: Deus meus, in te confído, non erubéscam.
Réspice in me et miserére mei, Dómine: quóniam únicus et pauper sum ego: vide humilitátem meam et labórem meum: et dimítte ómnia peccáta mea, Deus meus..


Cytuj
Umiłowani bracia!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Dziś pragnę kontynuować temat Ciała Chrystusa, ale już nie Jego Mistycznego Ciała, którym jest Kościół, lecz eucharystycznego. Jak wiemy i jak nas uczy Kościół Święty, Matka Nasza, po konsekracji dokonującej się podczas Mszy Świętej nie ma już na ołtarzu chleba i wina, ale jest tam obecny sam Chrystus pod postaciami chleba i wina; Jego Najświętsze Ciało i Jego Najdroższa Krew, Jego Dusza i Jego Bóstwo. Msza Święta jest ofiarą w której składa się Bogu Wiecznemu sam Chrystus; nie jest to jakaś nowa ofiara, ani też powtórzenie ofiary krzyżowej Chrystusa, ale jej uobecnienie. To, co dokonało się przed wiekami na Golgocie, dokonuje się dziś na tysiącach ołtarzy, nie powtarzając się, lecz uobecniając. Gdy uczestniczymy w Najświętszej Ofierze, wraz z Bogurodzicą i św. Janem stajemy pod krzyżem Chrystusa.

 Dlatego Zakon zawsze szczególną czcią otaczał Eucharystię i wszystko to, co związane z jej sprawowaniem, uznając, że Przenajświętszy uświęca wszystko to, co mu wiernie służy. Osobliwym zaś szacunkiem cieszą się kościoły, będące miejscem sprawowania Najświętszej Ofiary. Wszystkie zaś one biorą swój początek nie tylko z Golgoty i z Wieczernika, ale także stąd, z miejsca, z którego również my się wywodzimy: ze Świątyni. Bowiem na niej wzorowane są wszystkie świątynie świata, z kruchtą odpowiadającą przedsionkowi, nawą - Miejscu Świętemu i prezbiterium - Świętemu Świętych, gdzie mieszka chwała Boża. Jest to pielgrzymka naszego życia: z krainy śmierci, z zachodu, do wschodzącego z wysoka słońca.

 Wszędzie tam, gdzie Zakon posługuje, wznosi kościoły albo kaplice i sprawuje liturgię. Jest to podstawa i centrum naszego życia duchowego. Tu jest nasza kolebka, nasza ojczyzna. Nawet jeśli głowa Zakonu znajduje się w Nikozji, jego serce bije tutaj. Amen.

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



Hugo de Payns

  • Mistrz Zakonu Templariuszy
  • Logothetes
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 2514
  • Renoma +26/-0
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Czerwiec 2021, 22:25:16 »
Amen
Wielki Mistrz Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona


Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Sierpień 2021, 21:32:28 »
Dominica X Post Pentecosten

RDum clamárem ad Dóminum, exaudívit vocem meam, ab his, qui appropínquant mihi: et humiliávit eos, qui est ante sǽcula et manet in ætérnum: iacta cogitátum tuum in Dómino, et ipse te enútriet.
Exáudi, Deus, oratiónem meam, et ne despéxeris deprecatiónem meam: inténde mihi et exáudi me.
Dum clamárem ad Dóminum, exaudívit vocem meam, ab his, qui appropínquant mihi: et humiliávit eos, qui est ante sǽcula et manet in ætérnum: iacta cogitátum tuum in Dómino, et ipse te enútriet.


Cytuj
Umiłowani bracia!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Wiara nasza zwie się katolicką nie tylko dlatego, że jest powszechna, obejmując ludzi wszelkich wieków, ras, narodów i języków, ale również dlatego, że obejmuje całą prawdę i wszelkie dobro. Wedle słów Chestertona, " Świadomie rozszerza swoje granice, by objąć każdy aspekt prawdy, a mimo to jest sztywno ufortyfikowane przeciwko wszelkim odmianom błędu". Wiara bowiem nasza pochodzi od Boga samego, który stał się człowiekiem i oznajmił nam wszystko, co słyszał od swego Ojca. Jest on źródłem całej prawdy i całego dobra i całe je nam powierzył. Katolicyzm jest więc prawowitym właścicielem całej prawdy oraz wszystkiego dobra, niezależnie od tego, jak bardzo było by zawłaszczone i zniekształcone przez wroga. My, wojownicy wiary, mamy za zadanie odzyskać wszystko co prawdziwe i dobre z rąk nieprzyjaciela i oczyścić to z jego brudów. Przypomnijmy więc katolikom cenne prawdy ich wiary, o których pamiętają jedynie heretycy; zwróćmy im duchowość i formy pobożności zawłaszczone przez schizmatyków, stosujmy znaki i symbole, które mają święty sens, nawet jeśli inni próbują im przypisać inne znaczenie. Nie omijajmy w tej krucjacie o wyzwolenie zagrabionego dobra nawet najmniej znaczących szczegółów; nie pozostawiajmy nieprzyjacielowi nawet najmniejszego fragmentu zagrabionej ziemi! Niech Kościół, który chwali pszczołę, zawalczy o katolickość jednorożca. Niech czciciele Krzyża Chrystusowego nie zapominają o odwróconym krzyżu św. Piotra. Niech ci, których mistrzem jest Akwinata, dostrzegą i docenią hezychazm. Gdyż zło nie ma nic swojego, potrafi jedynie małpować i przeinaczać dobro. Bowiem wszystkie rzeczy, które Bóg był uczynił, były bardzo dobre.

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Sierpień 2021, 23:03:23 »
Dominica XI Post Pentecosten

Deus in loco sancto suo: Deus qui inhabitáre facit unánimes in domo: ipse dabit virtútem et fortitúdinem plebi suæ.
Exsúrgat Deus, et dissipéntur inimíci eius: et fúgiant, qui odérunt eum, a fácie eius.
Glória Patri, et Fílio, et Spirítui Sancto.
Sicut erat in princípio, et nunc, et semper, et in sǽcula sæculórum. Amen.
Deus in loco sancto suo: Deus qui inhabitáre facit unánimes in domo: ipse dabit virtútem et fortitúdinem plebi suæ.


Cytuj
Umiłowani bracia!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Zarzuca się nam czasem, że wyprawy krzyżowe, które głosimy i w których bierzemy czynny udział, są czymś niekatolickim. To kłamstwo; są one nie tylko w pełni zgodne z wiarą katolicką, ale i stanowią tak ścisły obraz istoty Kościoła, jak mało co innego. Otóż ta część Kościoła, która istnieje w ziemskiej doczesności, określana jest mianem Ecclesia militans, Kościoła wojującego; albo też mianem Kościoła pielgrzymującego. Oba te określenia, zwykle sobie przeciwstawiane, w rzeczywistości doskonale nawzajem się uzupełniają. Bowiem wędrówka, która jest zarazem pielgrzymką, jak i wojną, to wyprawa krzyżowa, lecz już nie do ziemskiego, ale do niebiańskiego Jeruzalem. Podejmujemy ją z miłości; z miłości do Chrystusa, którego ojczyznę - najpierw ziemską, a w konsekwencji niebieską - pragniemy osiągnąć, i z miłości do naszych braci - Kościoła cierpiącego pod jarzmem niewiernych na ziemi, w duchowej zaś rzeczywistości - Kościoła cierpiącego w czyśccu, który wyzwalamy bronią naszej modlitwy. By jednak osiągnąć oba cele - zdobycie Jeruzalem i wyzwolenie cierpiących braci, musimy podjąć walkę z naszym wrogiem - Saracenami w rzeczywistości cielesnej; grzechem w rzeczywistości duchowej. Wiemy jednak, że walczymy po stronie zwycięskiej, co wyraża najwspanialszy znak zwycięstwa, który każdy z nas nosi na swej szacie: chwalebny krzyż, na którym zwyciężył Chrystus. Zwyciężym i my: jeśli wiernie wytrwamy po właściwej stronie, zdobędziemy już nie ziemskie, ale niebiańskie Jeruzalem. Odwagi, nie bójmy się gwałtowności! Bowiem "Królestwo Niebieskie gwałt cierpi i gwałtownicy porywają je." Czy gotowi jesteście zaprzeć się samych siebie, wziąć swój krzyż i naśladować Naszego Pana w cierpieniach dla wyzwolenia umęczonych braci? Czy gotowi jesteście opuścić dla tej sprawy swoje domy, majątki, rodziny i przyjaciół, czy gotowi jesteście znieść wszelkie przeciwności i wszystkie rany, jakie zadać będzie się starał nieprzyjaciel, by osiągnąwszy Jeruzalem, dołączyć do Kościoła triumfującego i wraz z nim zaśpiewać Te Deum w oczyszczonej świątyni? Zaprawdę, powiadam wam: Bóg tak chce!

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



Gagik Bagratyda

  • Strategos
  • Ekspert
  • ****
  • Wiadomości: 1372
  • Renoma +34/-2
  • Templariusz
    • Zobacz profil
Odp: Kazania o duchowości Zakonu
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Wrzesień 2021, 15:35:15 »
Dominica XVI Post Pentecosten

Miserére mihi, Dómine, quóniam ad te clamávi tota die: quia tu, Dómine, suávis ac mitis es, et copiósus in misericórdia ómnibus invocántibus te.
Inclína, Dómine, aurem tuam mihi, et exáudi me: quóniam inops, et pauper sum ego.
Glória Patri, et Fílio, et Spirítui Sancto.
Sicut erat in princípio, et nunc, et semper, et in sǽcula sæculórum. Amen.
Miserére mihi, Dómine, quóniam ad te clamávi tota die: quia tu, Dómine, suávis ac mitis es, et copiósus in misericórdia ómnibus invocántibus te.


Cytuj
Umiłowani bracia!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam. Nie nam, Panie, nie nam; ale imieniowi twemu daj chwałę. Na dzień dzisiejszy przypada święto Imienia Najświętszej Maryi Panny, naszej Królowej i Pani. Historię święta tego każdy znać powinien, jeśli jednak jest wśród nas ktoś nieuczony, przypomnę ją, by i on mógł zrozumieć jego znaczenie. Otóż gdy król polski Jan III ruszył na odsiecz oblężonemu, naprzód wysłuchał i służył do Mszy Świętej, którą na gruzach kościoła św. Józefa odprawił bł. Marek z Aviano, a następnie wezwał Najświętszego Imienia Maryi i ruszył do boju, w którym Turków rozbił tak całkowicie, że już nigdy więcej nie odważyli się najeżdżać Europy. Poznać stąd możemy, że nikt, kto ze czcią wezwie Imienia Bogurodzicy, nie zostanie pozbawiony jej pomocy i obrony. W wojnie naszej, którą wiedziemy z szatanem i światem, jest nam nie tylko Waleczną Hetmanką (jak powiada Akatyst), ale i najpotężniejszym sprzymierzeńcem. Jest bowiem Królową Nieba i Ziemi, Panią zbrojnych zastępów anielskich, które na jedno Jej słowo rzucą się, by gromić diabła. Nie dość na tym; ona sama ruszy do walki i zmiażdży łeb starożytnemu smokowi, który więcej nie wyrządzi już nikomu zła. Pamiętajmy więc zawsze o naszej wielkiej sojuszniczce, czcijmy Ją i wzywajmy jej pomocy w walce, a zwyciężymy na pewno! Amen.

o. Gagik Bagratuni

Wielki Przeor Zakonu Ubogich Rycerzy Chrystusa i Świątyni Salomona

Գագիկ Բագրատունի



 

BloQcs design by Bloc
SMF 2.0.6 | SMF © 2013, Simple Machines
Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum
wyscigi-smierci ndl madex interceptor steampunk